Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Näin Pihlajalinna vastaa: "Henkilöstön määrää lisätään asiakasmäärän mukaisesti"

VASTINE Yksittäisen asiakkaan tilannetta emme voi kommentoida julkisesti yksityisyydensuojan vuoksi. Yleisesti voimme kertoa Karkussa toimivan Ikipihlaja Annen toimintatavoista seuraavaa: Tuotamme palveluita kunnille. Kun kunta järjestää palvelut ostamalla ne yksityiseltä palveluntuottajalta, asiakkaalta peritään samat maksut ja korvaukset kuin kunnan itsensä tuottamista vastaavista palveluista (Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista 12 §). Näin myös Ikipihlaja Annen asiakkaat maksavat palveluistaan (ateriat, vuokra ja hygieniapaketti) kuntien toimielimien hinnoittelujen mukaisesti. Ikipihlaja Annen mitoitus on toimiluvan mukainen, mitoitusta tarkkaillaan ja henkilöstön määrää lisätään asiakasmäärän mukaisesti. Ateriat valmistetaan yksikössä itse, ja tämä on koettu yksikössä tärkeäksi asiakasviihtyisyyttä ylläpitäväksi tekijäksi. Keittiöhenkilökunta valmistelee viikonlopun ruuat niin, että hoitohenkilökunta voi ne kypsentää viikonloppuisin. Ateriat valmistetaan kiertävän ruokalistan mukaisesti. Ruokalistat on suunniteltu Ikipihlajan asiakaskunnan toiveiden ja tarpeiden mukaisiksi, ja aterioiden ravintosisällöt on laskettu ja mitoitettu asianmukaisesti. Pihlajalinnan pääkonttori on Tampereella Kehräsaaressa ja kaikkien tytäryhtiöiden toimipaikat ovat Suomessa. Pihlajalinna maksaa veronsa Suomeen. Pihlajalinna on maksanut vuonna 2017 välittömiä veroja yhteensä 36,8 miljoonaa euroa ja tilitettäviä veroja 48,9 miljoonaa euroa. Leila Törmä, palvelupäällikkö Pohjois-Pirkanmaa ja Satakunta Leena Tykkä, palveluvastaava Ikipihlaja Anne