Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö

Huijausyritys ei ollutkaan huijaus, vaan inhimillinen virhe

Sastamalan kaupungin nimissä viime viikolla tehdyt mobiilimaksupyynnöt ovat paljastuneet inhimillisen virheen aiheuttamiksi. Kaupunki tiedotti viime torstaina huijausyrityksestä, jossa kahteen Sastamalan Opiston puhelinnumeroon oli lähetetty perättömiä mobiilimaksupyyntöjä keskiviikkona 2. tammikuuta iltapäivällä. Viestien alkuperää on selvitetty tämän jälkeen kaupungin konsernihallinnossa. Sastamalan konsernilakimiehen Katja Arve-Salosen mukaan on ilmennyt, että aiheettomat maksupyynnöt johtuivat inhimillisestä virheestä. –Kyse on ollut erään asiakkaan maksutapahtuman yhteydessä tekemästä, kertaantuneesta inhimillisestä virheestä, Arve-Salonen toteaa kaupungin julkisuuteen lähettämässä tiedotteessa. Kyseessä ei siis ollut huijausyritys. Arve-Salosen mukaan Sastamalan kaupunki ei ryhdy asiassa enempiin toimenpiteisiin eikä tiedota asiasta enempää. Sastamalan kaupunki kertoi viime viikon torstaina mobiilihuijausyrityksestä, jossa kaupungin nimissä lähetettiin puhelimiin perättömiä mobiilimaksupyyntöjä. Viestissä luki "Sastamalan kaupunki, OP/ Nordea pyytää 68,50 €".