Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö

Onko Nauti paikallisesta palvelusta -kampanja tuttu? – "Kaikki edut kannattaa totta kai hyödyntää", sanoo kirjakauppias

Teetkö ostoksia Sastamalan keskustan ja Vammalan alueen liikkeissä? Jos vastaat kyllä, sinun kannattaa kerätä leimoja korttiin. Kun kortissa on kahdeksan leimaa, osallistut arvontaan. Yksinkertaista, eikö? Mistä on siis kysymys, yrittäjä Sirkka-Liisa Leino Tyrvään Kirjakaupasta? –Nauti paikallisesta palvelusta -kampanjasta. Se on Vammalan Yrittäjien ja Tyrvään Sanomien yhteinen kampanja, jolla herätellään ihmisiä käyttämään kivijalkakauppoja ja ostamaan paikkakunnalta. Kampanjassa on mukana nelisenkymmentä yritystä. Näissä on jaossa leimakortteja. Jokaisesta yli 20 euron ostoksesta saa leiman, yli 50 euron ostoksesta kaksi leimaa. Saadaksesi kortin täyteen, on siihen kerättävä kahdeksan leimaa. Kun kortti on täynnä, se palautetaan joko kampanjassa mukana olevaan liikkeeseen tai Tyrvään Sanomien konttoriin Marttilankatu 2:een. Homma on yksinkertainen: mitä enemmän asioit paikallisissa liikkeissä, sitä enemmän saat leimoja korttiin, ja kun kortti tulee täyteen, saat uuden kortin. Leimakortin palauttaneiden kesken arvotaan lahjakortteja. Joka kuukausi kaksi onnekasta voittaa 125 euron arvoisen lahjakortin paikalliseen liikkeeseen. –Voittaja saa itse valita, missä haluaa lahjakortin käyttää, Sirkka-Liisa Leino sanoo. Mukaan uusia yrityksiä Nauti paikallisesta palvelusta -kampanja käynnistyi vuonna 2011. Eli mistään uutuudesta ei ole kysymys. –Kampanja on tosi suosittu, mutta kaikille se ei kuitenkaan ole tuttu. Nyt mukaan on saatu myös uusia yrityksiä. Kaikki edut kannattaa totta kai hyödyntää. Palvelu on pelastus Huoli kivijalkakauppojen tulevaisuudesta on Leinon mielestä aiheellinen. –Se on vakava asia. Suren joka kerta, kun kivijalkaliike lopettaa, oli lopettamisen syy sitten mikä tahansa. –Toisaalta Yhdysvalloista kuuluu sellaista viestiä, että ostoskeskusten kiinnostavuus on hiipumassa, ja ollaan palaamassa kivijalkaliikkeisiin. Mikä sitten voisi olla Sastamalan kivijalkakauppojen pelastus? –Se on palvelu. Kivijalassa asiakas saa palvelua eri tavalla kuin isoissa marketeissa. Aukioloaikojen kanssa kivijalkakauppias ei pysty kilpailemaan, mutta palvelulla kyllä. Vammalan kauppiaat tempaisevat perinteisesti Tyrwäyspäivillä jälleen maaliskuussa. NPP eli Nauti paikallisesta palvelusta -kampanja on käynnissä ympäri vuoden.