Sotesin chat-palvelusta tuli nopeasti huippusuosittu: yli sata yhteydenottoa viikossa – Näitä asioita siellä hoidetaan

Terveyskeskuksen chat-palvelu otettiin Sastamalassa käyttöön kesäkuussa. Asiakkaat löysivät uuden asiointitavan nopeasti ja nyt chatin kautta tulee yli 200 yhteydenottoa kuukaudessa.

Lääkäri Henni Häihälä ja sairaanhoitaja Anni Sjösten vastasivat asiakkaiden viesteihin chat-palvelussa Vammalan pääterveysasemalla. ”Tyypillisesti kysymykset koskevat esimerkiksi koronatestin tarpeellisuutta, influenssarokotusten aikataulua, yhteystietoja ja kotihoito-ohjeita esimerkiksi haavan hoidossa”, kertoo Sjösten.

27.10. 11:15

Sastamalassa on otettu käyttöön uusi terveyskeskuksen chat-palvelu. Chatissa voi hoitaa yleisiä terveyteen liittyviä asioita, eikä vastaanotolle välttämättä tarvitse lähteä terveysasemalle.

Esitimme seitsemän kysymystä chat-palvelusta. Kysymyksiin vastasivat Sotesin avoterveydenhuollon ylilääkäri Jaana Heinäkallio ja digipalveluita kehittävä sairaanhoitaja Ida Kärki.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos