Tyrvään Sanomat

Valtatie 11 Porin ja Tampereen välillä tulee saada osaksi valmisteilla olevaa runkoverkkoa, esittävät Pirkanmaan kansanedustajat.

Liikenne- ja viestintäministeriö valmistelee parhaillaan asetusta maanteiden ja rautateiden runkoverkosta ja niiden palvelutasosta. Runkoverkkoasetus on parhaillaan lausuntokierroksella.

Asetuksessa ovat mukana Pirkanmaan ja koko Länsi-Suomen kannalta keskeiset valtatie- ja ratayhteydet lukuun ottamatta valtatie 11:tä Tampereelta Poriin.

Pirkanmaan liitto ja Satakuntaliitto ovat esittäneet liikennevirastolle jo vuonna 2014, että valtatie 11 tulisi saattaa osaksi Eurooppatie 14:ää.

Pirkanmaan kansanedustajat jättivät perjantaina eduskunnan puhemiehelle kirjallisen kysymyksen: Millaisin toimin hallitus aikoo turvata valtatie 11:n aseman runkoväylänä sekä miten hallitus aikoo edistää Eurooppatie E14:n jatkamista Suomen puolelle?

Liikennemäärät kasvussa

Valtatie 11 on itä-länsisuuntainen noin sata kilometriä pitkä tie Tampereelta Poriin.

Se on tärkeä tavaraliikenteen reitti, erityisesti Porin syväsatamiin.

Valtatie 11:n liikennemäärät Tampereen päässä Nokialla sekä Sastamalassa Häijää-Mouhijärvi -alueella ovat kasvussa.

Liikenneturvallisuuden kannalta vaarallisin paikka valtatiellä 11:llä on Murhasaaren kohta Nokialla. Myös hirvi- ja peurakolarit aiheuttavat vaaraa liikenteelle.¬¬¬¬¬


Kommentit (3)

  • Vanha, ja vähän hullukin, mutta...

    Nykyisen elämäni aikana joudun käymään lähes kerran viikossa Vammalasta Tampereella. Matkan aikana vastaan tulee korkeintaan kaksi rekkaa.
    Vielä paei vuotta sitten asuin valtatie 11 varrella. Tyhjäntoimittajana minulla oli aikaa laskea liikennettä. päivittäin rekkoja kulki 80 -120, joten se siitä hiljaisesta liikenteestä 11 -tiellä.

  • Nimetön

    Koska juttu kertoo jo, kuinka asiaa hoidetaan, että tiedetään ongelma, on vaikutettu ja edelleen vaikutetaan asiaan, kunnes saamme rahoitusta tien parantamiseksi. Kommenttini on: Hienoa!

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Etusivullamme juuri nyt:

Sammio